הערבים מתלוננים: "אנחנו מפחדים לצאת מהבית"

    ישראל פריי 5 Comment on הערבים מתלוננים: "אנחנו מפחדים לצאת מהבית"
    9:08
    05.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on עוד השבוע: הממשלה תפרסם את תזכיר חוק הגיוס הדרמטי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות הרגיעה היחסית, ירושלים עדיין תחת הרושם הקשה של פיגועי הדקירה הרבים שאירעו בה בחודש האחרון, המתיחות כמו גם כוננות העל של כוחות הביטחון מורגשות בכל פינה.

    כתב "וואלה" יצא להתרשם מהמצב בצד של המזרחי של העיר, אצל ערביי ירושלים ושמע מהם על פחד ומצוקה כלכלית. "לא ראיתי דבר כזה אף פעם", אמר ג'מאל ל"וואלה", "אתה יוצא מהבית בחמש בבוקר ועשר חיילים עליך, מה קרה? ואז המסים יורדים עלינו והעירייה גם, וזה עושה יותר בעיות. זה הכול מהחינוך והתרבות, של היהודים ושל הערבים, זה וזה לא טוב".

    חלק מהערבים התגוננו מול הטענות כי לא הגישו עזרה ואף לעגו לנדקרים בשער הגיא נחמיה לביא ואהרן בנט הי"ד וטענו כי פחדו להתערב מחשש שהכוחות יירו בהם, עקב זהותם הערבית.

    "אפילו הערבים לא באים, כולם פחדנים, יושבים בבית כל יום אקשן. אנשים מפחדים, קופצים מכל חתול". מספר אחד הסוחרים על המצוקה בעקבותיה הוא פותח את חנותו מאוחר ממחסור בתנועת מקומיים ותיירים. משפחת נבולסי המחזיקה ב-11 חניות ברחוב הגיא, סגרה את רובן, "17 יום שאין כאן אנשים, ההכנסות בימים האלו, בממוצע, מסתכמות בשניים-שלושה שקלים לשעה".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מה גם הם מפחדים מהצל של עצמם ממש עם הדומה לחמור

    2. 2

      מי שאפה את העוגה אכל אותה אתם אפשרתם לבנכם להיות מוסתים תאכלו אותה בגדול אתם אלו שתפסידו יותר מכולם מהאינתיפאדה המגעילה הזאת